כיצד לעצב את הבית באופן האידיאלי לגיל השלישי

היכולת לעצב את הבית בהתאמה לצרכי הגיל מאפשרת מגורים בתנאים מיטביים

חיי היום יום בגיל הזקנה, מצריכים התאמות של סביבת המגורים אל הדיירים, ככל שהזמן חולף ובעיקר אם המצב הבריאותי של מי מהם, איננו תקין. לעתים יידרש שינוי או תחלופה של ממש בריהוט הקיים בבית, בהוספת אביזרים להעלאת הבטיחות בעת השהייה בתוכו ובמקרים מסוימים – אפילו תישקל חלוקה מחדש של החדרים עצמם. המטרה בהתארגנות המחודשת הזו על כל היבטיה, היא לאפשר לדיירים בגיל השלישי לחוש נינוחות מרבית בתוך מקום מגוריהם. כדי לעצב את הבית בצורה שתואמת את הגיל ואת צרכיו של כל דייר באופן ספציפי, כדאי לבחון אפשרות לפנייה אל מומחים בעיצוב פנים ובעבודות נגרות, זאת כדי למצוא את הפתרונות האיכותיים ביותר ולייצר סביבת מגורים אופטימלית.

איכות חיים בגיל השלישי והחשיבות של השמירה עליה

הזמנת עבודות נגרות בהתאמה אישית היא אחת מהפעולות העיקריות שיתרמו לאיכות חיים משופרת, עבור אנשים מבוגרים שמתקשים לתפקד בתוך הבית שלהם, בשל הרכב הפריטים שנמצא בתוכו. זה יכול להיות ארון גבוה מדי, שאנשים לא יצליחו להגיע לכל מדפיו, או שולחן כתיבה נמוך מדי שכיסא גלגלים – הנדרש אצל חלק גדול מהאנשים בגיל השלישי – לא נכנס "עד הסוף" אליו ואיננו מאפשר ישיבה נוחה לצרכי כתיבה. הדוגמאות הללו ועוד רבות, עלולות לייצר מאמץ פיזי גדול ומיותר, שאיננו נעים ולרוב אף מסוכן, עבור קשישים שמעוניינים לחיות בשמחה ובנוחות במקום שבו הם נמצאים הכי הרבה שעות ביום, משמע בבית.

השמירה על איכות החיים בגילאי שבעים ושמונים פלוס ואפילו לפני כן, הופכת למשימה מורכבת יותר ובעיקר כאשר מגבלות הגוף נכנסות, בצורה שאיננה מאפשרת ניהול שגרת חיים הדומה לעבר. התאמה של שולחן, ארון, מדפים במטבח ועוד כהנה וכהנה פריטים שונים – יכולה להיות ההבדל העצום בין חיים שהם "חוסר ברירה" לבין חיים איכותיים ומלאים בשמחה, בהם הדייר המבוגר מרגיש עצמאי ובעל מסוגלות גבוהה.

מחדשים את סביבת המגורים – גם בטקסטיל ובחפצי נוי

סביבה צבעונית ו"חיה" יכולה לשדרג משמעותית את התחושה האישית, אצל כל אחד ואחד מהדיירים המבוגרים בבית וכמובן גם אצל הנכדים שמגיעים לבקר. כאשר הבית של סבתא וסבא מעוצב בקפידה ויש בו כריות בגוונים עזים על הספות בסלון, תמונות מעניינות על הקירות או אגרטל עם פרחים במטבח, זה מעניק הרגשה של בית אמיתי, שכיף להיות בתוכו.

מלבד התאמה "טכנית" של הדירה והריהוט הכבד שבתוכה, אל הצרכים הגופניים המשתנים של המתגוררים בתוכה, חשוב לתת את הדעת גם על הוויזואליות של מתחם המגורים בכללו. כדאי למצוא את הדרך לשלב חפצים יפים וטקסטילים שונים כמו מפות, כריות ואפילו כיסויי מיטה, שיוסיפו אור בעיניים ותחושה של התחדשות. גם הבית הוותיק והישן יכול בהחלט לקבל חיים חדשים, בזכות השקעה נבונה בעיצוב הפנים שלו.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *