ליווי רפואי לגיל השלישי – מה צריך לדעת

מערך רפואי

הגיל השלישי הוא מונח שמתייחס לגיל הזקנה, כאשר התחושה הזאת יכולה להיות אינדיבידואלית, כמובן. יש מי שמרגיש זאת בגיל 60 ויש מי שיחכה עוד עשור עד שיקרא לעצמו איש קשיש. בכל מקרה, זהו גיל שמתייחס בדרך לגמלאים, החל משנות השישים המוקדמות ואילך, משום שבגיל זה הם גם מקבלים את הזכויות של אזרח ותיק, החל מגיל הפרישה. אצל גברים זה גיל 67 ואצל נשים גיל 62. אלא שיחד עם הגיל והזכויות וההטבות, מגיעות גם בעיות ספציפיות שמוכרות בגיל זה ולכן יש גם זכויות רפואיות שמגיעות להם, כולל ליווי רפואי צמוד במקרים מסוימים.

זכויות הגיל השלישי

מחלות הזקנה כוללות לא פעם את הצורך בהיעזרות בציוד עזר ולכן יש אפשרות לקבל הטבת השתתפות בציוד כמו אבזרים להליכה, שמיעה, ראייה. כמו כן, יש טיפולי שיניים מיוחדים לגיל זה, ותכניות טיפול בקהילה שמיועדות לקשישים שחיים לבד. כשיש להם צורך בליווי רפואי אפשר להיעזר עם אחות מוסמכת שבאה הביתה, ואפשר לברר על טיפול סיעודי והמשך טיפול בבית למי שנוח לו יותר לקבל את הטיפול בבית במקום לצאת למרפאה. כמו כן, סיוע ברכישת תרופות וקבלת חיסונים וטיפולים רפואיים שמותאמים להם, עם מעקב רפואי צמוד. חשוב לדעת שמכיוון שגיל זה מתאפיין לא פעם גם במשברים נפשיים ובמצוקה, יש אפשרות לקבל טיפול פסיכולוגי וסיוע נפשי ותמיכה בקופות החולים ובקהילה. חשוב להכיר את המרכזים שמשאילים ציוד שמתאים לקשיש ומסייע לו מבלי שיצטרך לקנות אותו ולהוציא עליו כסף שאין לו.

ליווי וטיפול בבית

מלבד קשיי תפקוד מסוימים ומובנים, יש לקשישים גם אפשרות להיעזר בליווי בבית גם על מנת לבדוק את הצרכים שלהם ולהתאים להם את השירות המתאים להם, רפואית וסיעודית. קשישים שאינם נמצאים תחת דיור מוגן יכולים לקבל במקרים מסוימים גם סיוע בפעולות יום יום בבית, כאשר הם מתקשים בכך, ואפשר לפנות לקופת חולים ולביטוח הלאומי על מנת לקבל את מיצוי הזכויות שמגיע לקשיש. במקרים שבהם אתם לא יודעים מה מגיע לכם, פנו לקבלת ייעוץ בקופת חולים או באמצעות עובדת סוציאלית שיכולה לעדכן אתכם על הזכויות שמגיעות לבני המשפחה.

ליווי רפואי מהו?

במקרים מסוימים אפשר לקבל ליווי רפואי של אחות פרטית עד הבית, והיא זאת שדואגת לתיאום הטיפולים והמעקב אחר הקשיש וכל צרכיו. במקרה זה, היא גם דואגת לביצוע הבדיקות שמנטרות את מצבו כל הזמן, מוודאת שהוא נוטל את התרופות ומדווחת לצוות המטפל בו על ההתקדמות שלו ועל מצבו. במקרים שבהם נדרשות פרוצדורות שונות לטיפול בו היא עושה זאת למענו וגם יכולה לקשר בינו לבין גורמים שונים על מנת לוודא שכל הזכויות שלו נשמרות והוא מקבל את כל מה שהוא זכאי לו. חלק חשוב מהתפקיד שלה הוא לוודא שהוא אינו סובל מבדידות והזנחה ולכן היא יכולה להתריע בפני בני משפחה או גורמים טיפוליים גם על מצבו הנפשי, כי זה משפיע ללא ספק גם על מצבו הגופני.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *