חנויות עזרים לגיל השלישי

עזרים לגיל השלישי

כל אחד מאיתנו, בין אם התינוק בן יומו שרק בא לאוויר העולם ובין אם הקשיש הבא בימים, יזדקק בשלב כלשהו בחיינו לעזרים אשר יסייעו לנו להתגבר על מוגבלויות שונות בתנועה ובקוגנטיביות, הפוגעות באיכות חיינו.
שימו לב, המאמר שלפניכם אינו בא "לעשות לכם נעים בגב", אלא לדון בנושא הכה חשוב של רכישה ושימוש בעזרים לגיל השלישי, עבור שיפור התפקוד היומיומי בקרב קשישים עם פגיעה בתנועתיות ובקרב אלה שאינם בקבוצת "גיל הזהב", אך מוגבלים פיזיולוגית וקוגנטיבית ממגוון סיבות כמו מחלות ופציעות שונות.

מהם עזרים לגיל השלישי?

במרוצת השנים, כוחם של השרירים שלנו דועך, הגמישות שלנו משתנה, הראייה נחלשת והיכולת הקוגנטיבית שלנו, לרוב גם היא נחלשת ועל כן תגובתינו למצבים יומיומיים, הולכת ונהיית איטית ומסורבלת יותר. על כן, הסיכוי בגיל הזקנה לנפילה וחבלה גבוה יותר משמעותית וסכנת פציעה ממשית היא גבוהה למדי, בכל יום ויום שבו אנו מנהלים את חיינו העצמאיים בגיל השלישי.
אם כך, בשלב זה של חיינו ישנו צורך גובר לשמור על שגרת פעילות גופנית מתונה ומבוקרת וניידות על בסיס יומי (הליכה ועמידה על הרגליים(.
אך לא תמיד מדובר במוגבלות קבועה או נכות לצמיתות, לעיתים עזרים לגיל השלישי נדרשים למשך תקופת השיקום/החלמה וגם אז כמובן שחשיבותם היא אקוטית.

את העזרים לקשישים ובעלי מוגבלויות, ניתן לחלק באופן גס ל-4 קטגוריות:

1. ביגוד והנעלה – מותאמים לסיוע במוגבלויות התנועה. למשל מדרסים מיוחדים, נעלים אורתופדיות בהזמנה אישית, נעליים לרגליים נפוחות לסוכרתיים, גרביים דקות לחולי סכרת, פיג'מה עם סגירה אחורית, חזיית נוחות עם סגירה מקדימה ועוד.

2. מוצרים לסיוע והקלה בשגרת חיים משלב הקימה עד שלב השינה – עזרים להליכה, לאחיזה, לרחצה, להלבשה, לנסיעה ברכב וכד'. דוגמאות למוצרים מקטגוריה זו: מעקות המותקנים לצידי המיטה, חגורות / רצועות הקשורות למסגרת המיטה ומסייעות לקשיש להיכנס/לצאת מהמיטה ועוד.

3. פנאי ותחביבים – עזרים ופריטים המאפשרים לקשישים ובעלי מוגבלויות, להמשיך ליהנות מזמנם הפנוי ו"להשאיר את המוח חד". דוגמאות למוצרים אלה: אופני נוחות ותלת אופן, משחקי חברה, חשיבה וזיכרון.

4. מוצרי פיזיותרפיה וכושר – שיקום וחיזוק שרירים וסיבולת לב-ריאה. דוגמאות למוצרים מקטגוריה זו: כדור תרגול לחיצות, טרהפלסט, גומיות כושר, מתקן לתרגול חגורת כתפיים, מכשיר טנס משכך כאבים ועוד.

למה לצפות ברכישה מחנות עזרים לגיל השלישי?

חנויות לציוד עזר, כדאי שיציעו מבחר רחב של פריטים מארבעת הקטגוריות שציינו למעלה, כך שתוכלו למצוא "בית" אחד לכל צרכיכם ורצונותיכם – עבור הקלה על סבלכם / מיחושכם ושיפור איכות חייכם. בנוסף, חובה על חנות כזו, לספק לכם ייעוץ מקצועי, סבלני ואדיב טרום רכישה, כיוון שאינכם יודעים תמיד אלה מוצרים יתאימו לכם וכיצד לבחור את המוצר המתאים ביותר, מבין מגוון מידות, סוגים, מותגים וכד'. בין אם מדובר בעזרי בטיחות ונוחות ובין אם בביגוד, הנעלה ואביזרי כושר, על משווק עזרי הגיל השלישי, להעניק לכם שירות סבלני ולענות על שאלותיכם במקצועיות, תוך שימת דגש על מכירה של המוצרים הרלוונטים והאיכותיים ביותר עבור הצרכים שלכם.
הקפידו על השוואה בין החנויות השונות לעזרים למבוגרים וקראו על כל אחת מהם ברשת האינטרנט או בכל מקום אחר שמסקר את התחום (לא כולל כמובן את המאמרים הממומנים שצריך לקחת בערבון מוגבל) או אפילו קחו המלצות ממכרים / חברים. אל תתפשרו על פחות משירות מצוין, מגוון מוצרים בכל קטגורית עזרים ומחיר הוגן. עשו לעצמכם טובה ובצעו מעט בדק מקדים לרכישת העזרים, כדי שתוכלו ליהנות מחווית קנייה מוצלחת.

לסיכום

ככל שמקפידים על שימור מצב בריאותי – גופני קיים או משפרים את זה הקיים, באמצעות שימוש בעזרים (תוך שילוב עם הקפדה על כושר, אכילה בריאה וחידוד יכולות מוחיות), תוחלת החיים ואיכותם עולה ומאפשרת למבוגרים ולבעלי מוגבלויות, לחיות את חייהם בכבוד הראוי להם. כמעט כל אדם מחובר לגופו ויודע להכיר במגבלותיו ולהכווין איש מקצוע – רופא, פיזותרפיסט או מוכר בחנות עזרים לקשישים, לצורך שלו. בתמורה, אנשי המקצוע הנ"ל יוכלו להתאים לקשיש / בעל המוגבלות, את המוצרים הכי מתאימים לו על מנת להקל עליו ולשפר את איכות חייו בצורה המשמעותית ביותר.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *