בתי אבות – איך בוחרים בית אבות לאבא ואימא?

סיפור אישי של גימלאים

אחת ההחלטות הקשות ביותר שיכולים ילדים לקבל עבור הוריהם המבוגרים, היא האם להעביר אותם אל מקום מגורים חיצוני, דוגמא בית אבות, או שמא להשאיר אותם בביתם ולספק להם את כל התמיכה והעזרה הנדרשת עבורם.

ישנם מקרים בהם ההחלטה היא יחסית פשוטה, שכן ההורים עצמאיים, פועלים בשיקול דעת, ואינן צריכים עזרה או תמיכה מגורם כזה או אחר. יש מקרים שזה גבולי, שכן ההורים זקוקים לעזרה, אך לא בהכרח קבועה ולא בהכרח משהו יוצא דופן. לכן הילדים יכולים להירתם ולעזור או שאפשר למצוא להם מטפל שיעזור להם מספר שעות ביממה.

אופציה אחרת, היא לחפש בתי אבות שמתאימים לקלוט אותם ויכולים להקל עליהם. הרבה פעמים הבחירה לעבור לבית אבות, נובעת הן מהעובדה שאחד מבני הזוג נפטר ולא רוצים להשאיר את מי שנותר לחיות בגפו, או כאשר מדובר בבני זוג שזקוקים לעזרה קבועה, פיקוח בכל עת, דבר שהילדים לא יכולים להעניק להם.

למה נכון להעביר אותם לבית אבות?

ישנם יתרונות שונים במסגרת בתי אבות. בראש ובראשונה, העובדה שמדובר במקום שמעסיק צוות עובדים ומטפלים, מקצועי ומנוסה, אשר עומד לרשות הדיירים 24/7, ומאפשר להם לקבל את העזרה והתמיכה שהם מחפשים, בין אם זה בהיבט הבריאותי, ובין אם זה בהיבטים אחרים. זה נכון בוודאי אם מדובר בדיירים במצב סיעודי או במצב פיזי שמחייב טיפול ופיקוח.

יתרון נוסף הוא בכך שבית אבות מספק סביבה הרבה יותר נעימה, הרבה יותר מתאימה לאנשים מבוגרים. מדובר על מקום שכל הדיירים בו הם אנשים מבוגרים, בני אותו גיל פחות או יותר, כך הם יכולים ליהנות מתחומי עניין דומים, פעילויות חברתיות ואחרות.

יתרון אחר שצריך להתייחס אליו, זה עצם כך שההורים נמצאים כל הזמן במסגרת מפוקחת ומבוקרת, מסגרת שיכולה לא רק לספק להם את הצרכים שלהם, אלא הרבה מעבר לכך. בתור ילדים, זה הרבה יותר נוח ובוודאי הרבה יותר מרגיע, לדעת שההורים נמצאים במקום מסוים שכל הזמן יש בו בקרה ופיקוח, והם לא נמצאים במצב סכנה.

איך בוחרים בית אבות בצורה נכונה

כל זה נכון, בתנאי שבוחרים בית אבות בצורה נכונה. אי אפשר לבחור בית אבות להורים מבלי לבצע סקר שוק, בדיקה מקיפה וכל מה שנדרש בשביל להחליט בסופו של דבר לאיזה בית אבות להעביר את ההורים.

מעבר לעניין הכלכלי שהוא חשוב, יש לבחון המלצות וחוות דעת שקשורות לבתי אבות, יש לבחון איפה הוא ממוקם, עד כמה הוא נגיש וזמין, בפרט לילדים שרוצים להגיע על בסיס קבוע לבקר את הוריהם. כמובן יש צורך לבדוק מה המקום מספק, מבחינת תנאים, צרכים, מבחינה בריאותית, מבחינת אבטחה ועוד. כל דבר קטן או גדול שקשור לאיכות החיים, חשוב לבדוק, להשוות, ולראות עד כמה זה משמעותי ואיכותי.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *